Anàlisi de la interacció en comunitats virtuals

Autors/ores

  • Joaquín Gairín Universidad Autónoma de Barcelona
  • María del Pilar Muñoz Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

La present aportació tracta d’analitzar les interaccions i els processos de gestió del coneixement en fòrums on line, en el marc d’un model de creació i gestió del coneixement en xarxa. A més de les possibilitats d’aprenentatge col·laboratiu, obert i flexible, la xarxa ens ofereix un marc de creació del coneixement a través dels fòrums on line. La recerca de respostes que clarifiquen com funcionen aquests processos i què ajuda a millorar-los, justifica l’anàlisi realitzat a partir de les interaccions promogudes en les xarxes de coneixement establertes en el Projecte Accelera de gestió de coneixement en xarxa.
La constitució, configuració i estructura dels grups que es creen a la xarxa i l’anàlisi de les seves interaccions, permet parlar de xarxes de coneixements, explícites o implícites, sempre i quan responguin a determinades característiques. Al respecte, es revisa el discurs que es produeix en la comunicació sincrònica i es deriven anotacions per a la seva millora.

Paraules clau

anàlisi d’interaccions en xarxa, xarxes de coneixement, aprenentatge en xarxa, comunicació asincrònica

Publicades

01-02-2006

Com citar

Gairín, J., & Muñoz, M. del P. (2006). Anàlisi de la interacció en comunitats virtuals. EDUCAR, 37, 125–150. https://doi.org/10.5565/rev/educar.192

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.