Anàlisi de la interacció en comunitats virtuals
Resum
La present aportació tracta d’analitzar les interaccions i els processos de gestió del coneixement en fòrums on line, en el marc d’un model de creació i gestió del coneixement en xarxa. A més de les possibilitats d’aprenentatge col·laboratiu, obert i flexible, la xarxa ens ofereix un marc de creació del coneixement a través dels fòrums on line. La recerca de respostes que clarifiquen com funcionen aquests processos i què ajuda a millorar-los, justifica l’anàlisi realitzat a partir de les interaccions promogudes en les xarxes de coneixement establertes en el Projecte Accelera de gestió de coneixement en xarxa.La constitució, configuració i estructura dels grups que es creen a la xarxa i l’anàlisi de les seves interaccions, permet parlar de xarxes de coneixements, explícites o implícites, sempre i quan responguin a determinades característiques. Al respecte, es revisa el discurs que es produeix en la comunicació sincrònica i es deriven anotacions per a la seva millora.
Paraules clau
anàlisi d’interaccions en xarxa, xarxes de coneixement, aprenentatge en xarxa, comunicació asincrònicaPublicades
01-02-2006
Com citar
Gairín, J., & Muñoz, M. del P. (2006). Anàlisi de la interacció en comunitats virtuals. EDUCAR, 37, 125–150. https://doi.org/10.5565/rev/educar.192
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2006 Joaquín Gairín Sallán, María del Pilar Muñoz

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.