El «conteo» en alumnes amb necessitats educatives especials. Principis d’equivalència, ordenació i transitivitat

Autors/ores

  • Carrasumada Serrano Universitat Autònoma de Barcelona
  • Roser Vendrell Universitat Ramon Llull
  • Gemma Ribera Fundació Antoni Cambrodí
  • Mabel Montserrat Fundació Antoni Cambrodí

Resum

El present treball pretén conèixer els mecanismes utilitzats pels participants amb discapacitat intel·lectual en el procés de «conteo», en el qual estan implicades les relacions d’equivalència, ordenació i transitivitat que determinen l’adquisició de número. És un estudi comparatiu amb nens de 4 i 5 anys evolutius entre dues poblacions d’alumnat: un grup de participants amb discapacitat intel·lectual (D.I.) (amb edats cronològiques d’entre 8 i 12 anys, l’edat evolutiva dels quals de 4 i 5 anys va ser determinada a través de l’avaluació amb el Mètode Dimensional Cambrodí), escolaritzats en un centre específic, i alumnat sense discapacitat intel·lectual (sense D.I.), escolaritzats en centre ordinari.

Paraules clau

conteo, discapacitat intel·lectual, procés cognitiu, retard mental, necessitats educatives especials

Publicades

01-02-2006

Com citar

Serrano, C., Vendrell, R., Ribera, G., & Montserrat, M. (2006). El «conteo» en alumnes amb necessitats educatives especials. Principis d’equivalència, ordenació i transitivitat. EDUCAR, 37, 151–166. https://doi.org/10.5565/rev/educar.193

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.