La cultura i el clima organitzacional a l’Educació Secundària

Autors/ores

  • Marina Tomàs Universitat Autònoma de Barcelona
  • Diego Castro Universitat Autònoma de Barcelona
  • Ramon Graells IES Bernat el Ferrer
  • Carme Sanjuan IES Bernat el Ferrer
  • Antoni Mas IES Gorgs

Resum

La importància de l’educació secundària per al desenvolupament personal i social i les diferents problemàtiques que actualment presenta obliguen a fer diferents actuacions (polítiques, legals, científiques i tècniques) que permetin optimitzar i millorar la realitat actual. En el present article exposem resumidament les principals característiques d’una recerca que s’ha desenvolupat amb l’objectiu de millorar el funcionament dels centres d’educació secundària (IES) a partir del diagnòstic detallat de les variables cultura i clima organitzatius.
Presentem una recerca desenvolupada per un equip de treball format per professors i directors d’IES, professionals de l’administració educativa i acadèmics del món universitari. Això ens ha permès fer un plantejament global i plural de la realitat i coordinar els diferents agents implicats i els professionals de l’àmbit. Partim presentant molt breument el marc teòric de referència. En segon lloc es determinen les bases metodològiques i els aspectes empírics de la recerca. A més del disseny dels instruments per al diagnòstic de la cultura i el clima dels centres. Finalment, es presenten resumidament els resultats i les principals conclusions de l’estudi.

 

Paraules clau

cultura organitzacional, clima organitzacional, Educació Secundària, canvi

Publicades

2006-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.