Professió docent, equitat i exclusió social. Desafiaments i respostes

Autors/ores

  • Robert F. Arnove Indiana University

Resum

L’article recull un conjunt de reflexions sobre els sistemes educatius de diferents països llatinoamericans, prenent com a punt de referència la professió docent i com aquesta influeix
sobre la qualitat i l’equitat de l’educació.
Inicialment, s’hi fa una anàlisi del paper que té el sistema educatiu en el desenvolupament econòmic dels estats, com també del rol que aquest pot tenir per afavorir, o no, la reproducció social. S’hi remarca, tanmateix, que el paper dels mestres en el desenvolupament de la seva professió esdevé clau per ajudar els alumnes de les classes més desfavorides a sortir del cercle de la pobresa i l’exclusió. En aquest sentit, hi exposa diferents fórmules per aconseguir que l’educació esdevingui l’eix vertebrador de l’equitat social, prenent en consideració programes d’educació popular i d’altres inspirats en l’escola nova.

 

Paraules clau

professió docent, reforma educativa, qualitat de l’educació, equitat, formació docent

Publicades

01-02-2007

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.