Explorant l’ús d’estratègies discursives i semiòtiques en la construcció guiada del coneixement
Resum
En aquest treball, es va explorar l’ús diferencial de les estratègies discursives i semiòtiques en la construcció guiada del coneixement en mestres de primària. Les dades es van recollir del discurs de la mestra en el context de la pràctica docent, prenent notes i fent-ne un registre durant vint-i-quatre classes d’una hora cadascuna. Primerament, es van transcriure els discursos per després realitzar una videoconfrontació amb uns altres investigadors. S’hi observa que l’ús de l’estratègia elicitativa i la intenció didàctica en les tres mestres és semblant en el moment de formular i reformular la participació dels alumnes de manera més o menys rígida, repetitiva, descriptiva i il·lustrada. S’hi evidencien diferències en l’ús del diàleg típic del gènere de classe. És necessari considerar el procés d’ensenyament no com a simple transmissió de coneixements, sinó com un compromís de naturalesa social i personal.Paraules clau
estratègies discursives i semiòtiques, educació primàriaPublicades
2007-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2007 Edgardo Ruiz, Mª. Dolores Villuendas
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.