Explorant l’ús d’estratègies discursives i semiòtiques en la construcció guiada del coneixement

Autors/ores

  • Edgardo Ruiz Fes Iztacala (UNAM)
  • Mª. Dolores Villuendas Universidad de Granada

Resum

En aquest treball, es va explorar l’ús diferencial de les estratègies discursives i semiòtiques en la construcció guiada del coneixement en mestres de primària. Les dades es van recollir del discurs de la mestra en el context de la pràctica docent, prenent notes i fent-ne un registre durant vint-i-quatre classes d’una hora cadascuna. Primerament, es van transcriure els discursos per després realitzar una videoconfrontació amb uns altres investigadors. S’hi observa que l’ús de l’estratègia elicitativa i la intenció didàctica en les tres mestres és semblant en el moment de formular i reformular la participació dels alumnes de manera més o menys rígida, repetitiva, descriptiva i il·lustrada. S’hi evidencien diferències en l’ús del diàleg típic del gènere de classe. És necessari considerar el procés d’ensenyament no com a simple transmissió de coneixements, sinó com un compromís de naturalesa social i personal.

Paraules clau

estratègies discursives i semiòtiques, educació primària

Publicades

2007-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.