Educació terapèutica per nens autistes

Autors/ores

  • Margarita Martínez

Resum

L'autisme infantil constitueix un quadre psiquiàtric d'aparició precoç que afecta la personalitat i els aspectes cognitius del nen, en grau variable i desigual. Hi ha una polèmica quant a la seva etiologia i, per tant, quant a la millor teràpia. Tant conductistes com psicoanalistes (els corrents més enfrontades) han aportat valuoses contribucions al seu tractament. Es presenta l'opció educativa amb les seves limitacions, ja que es tracta d'una síndrome de la psiquiatria infantil, insistint en el valor d'un ambient acollidor i estructurat i la màxima coherència de tracte entre l'escola i la família. El sistema ha de gaudir d'una gran flexibilitat per adaptar-se a cada nen, ja que l'autisme es dóna sobre bases biològiques i caracterials molt diferents i s'ha de respectar amb gran cura la individualitat de cada nen, que presenta sempre grans problemes de adaptació a la vida familiar i escolar, constituint-se en subjecte d'una educació diferencial.

Paraules clau

educació terapèutica, nens autistes, educació especial

Publicades

01-07-1983

Com citar

Martínez, M. (1983). Educació terapèutica per nens autistes. EDUCAR, 4, 23–32. https://doi.org/10.5565/rev/educar.533

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.