Educació terapèutica per nens autistes
Resum
L'autisme infantil constitueix un quadre psiquiàtric d'aparició precoç que afecta la personalitat i els aspectes cognitius del nen, en grau variable i desigual. Hi ha una polèmica quant a la seva etiologia i, per tant, quant a la millor teràpia. Tant conductistes com psicoanalistes (els corrents més enfrontades) han aportat valuoses contribucions al seu tractament. Es presenta l'opció educativa amb les seves limitacions, ja que es tracta d'una síndrome de la psiquiatria infantil, insistint en el valor d'un ambient acollidor i estructurat i la màxima coherència de tracte entre l'escola i la família. El sistema ha de gaudir d'una gran flexibilitat per adaptar-se a cada nen, ja que l'autisme es dóna sobre bases biològiques i caracterials molt diferents i s'ha de respectar amb gran cura la individualitat de cada nen, que presenta sempre grans problemes de adaptació a la vida familiar i escolar, constituint-se en subjecte d'una educació diferencial.
Paraules clau
educació terapèutica, nens autistes, educació especialPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1983 Margarita Martínez

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.