Un enfocament socioconstructivista i sistèmic dels models de suport i actualització docent per a la innovació educativa de base TIC. Projecte EDUTICOM

Autors/ores

  • Jordi Riera i Romaní Universitat Ramon Llull
  • Miquel Àngel Prats i Fernández Universitat Ramon Llull

Resum

El nostre article presenta una proposta de canvi dels models tradicionals de suport, formació i actualització dels docents en exercici per a la innovació a l’aula amb el suport de les tecnologies de la informació i la comunicació (des d’ara, TIC), cap a plantejaments de naturalesa i de tipus socioconstructivista, basats essencialment en l’assessorament i el coaching dels propis docents, i amb millors expectatives de transformació i sostenibilitat futura del mateix procés d’innovació i canvi educatiu. Aquesta proposta, de nom EDUTICOM, intenta també, d’una banda, identificar les raons
per les quals es detecta aquesta falta d’innovació educativa a pesar de la introducció de les TIC (tant en l’àmbit escolar com comunitari, estretament interrelacionats), i, d’una altra, proposa un canvi significatiu en les polítiques i en les metodologies explícites dels diferents aspectes que conformen els processos d’innovació educativa cap a models més sistèmics, comunitaris i participatius (elements que considerem fonamentals en els processos d’innovació educativa socioconstructivistes) amb suport TIC (aspectes tècnics, infraestructura, inversions, etc.), fent especial èmfasi en l’actualització, la formació i l’assessorament dels agents educatius.

Paraules clau

innovació educativa, socioconstructivisme, actualització docent, TIC, formació, alfabetització tecnològica

Publicades

01-02-2008

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.