Cinema i educació (social). Tres mirades pedagògiques d’una mateixa pel·lícula. El cas de «Sleepers»

Autors/ores

  • Jordi Solé Blanch Universitat Rovira i Virgili
  • Miquel Gómez Serra Universitat de Barcelona
  • Xavier Gimeno Soria Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

a recrear el discurs pedagògic introduint-hi elements molt heterogenis. Ressaltar els valors culturals dels diferents mitjans de comunicació ens permet destacar les potencialitats i l’ús del cinema com a instrument docent facilitador dels aprenentatges dels alumnes. Fa molts anys que cadascú de nosaltres hem incorporat el cinema en el nostre treball docent. D’acord amb els continguts que desenvolupem en les nostres assignatures, l’utilitzem com a font analítica i documental per a la intervenció pedagògica i social. Els relats filmogràfics ens permeten introduir pràctiques formatives i professionalitzadores a partir de l’anàlisi de casos, una eina de treball molt utilitzada en l’àmbit socioeducatiu. Amb aquest article, presentem, doncs, tres visions diferents desenvolupades en el marc de tres assignatures dels ensenyaments de Pedagogia i Educació Social, i ho fem a partir d’una mateixa pel·lícula, Sleepers, de Barry Levinson (1996), tot demostrant el caràcter transversal de la nostra proposta.

Paraules clau

cinema, educació social, materials didàctics, treball docent, aprenentatge, anàlisis de casos

Publicades

01-02-2008

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.