Anàlisis i resultats de la construcció del sistema de convivència escolar

Autors/ores

  • Teresa Bardisa Ruiz Universidad Nacional de Educación a Distancia

Resum

En aquest article, s’hi tracten tres assumptes. el primer aborda una breu descripció del projecte europeu realitzat sobre convivència escolar; el segon, les característiques del curs de formació derivat d’aquest projecte per incidir en la formació del professorat, i el tercer, l’avaluació feta pels participants que ho han realitzat en base a l’adquisició de competències per al diagnòstic i la prevenció de la violència i la intervenció per millorar la convivència.
La investigació titulada Dimensió europea dels problemes de convivència escolar: prevenció, diagnòstic i intervenció (2002-2005), presentada a l’Agència Sòcrates de la Unió Europea (Sòcrates, Comenius 2.1), ha estat dirigida des de la UNED i hi han participat com a socis les entitats següents: Federació d’Ensenyament del Sindicat Comissions Obreres (Estat espanyol); Nyíregyházi Föiskola (Hongria); Proteo Fare Lombardía, pertanyent al sindicat CGIL (Itàlia) i Institut Superior de Educaçao i Trabalho (Portugal).

Paraules clau

convivència escolar, prevenció, diagnòstic i intervenció, formació del professorat, avaluació participant, projecte europeu

Publicades

01-02-2009

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.