Formació inicial del professorat i dels psicopedagogs en educació de la convivència
Resum
L’escenari social i educatiu, la pèrdua d’«autoritat» i de «recursos» de pares i professors, les sobreexigències sobre els docents i les discontínues iniciatives institucionals fan veure les necessitats formatives de docents i psicopedagogs. Després de verificar que l’aprenentatge escolar és una construcció personal i social, és lícit repensar la convivència en els centres escolars i el tipus de currículum. Al present article, s’hi defensa un currículum de la convivència que inclogui, de forma integrada, la competència social i la competència ciutadana en una matèria específica, que formi part del centre de manera transversal. A continuació, s’hi comenta com no hauria de ser la formació del professorat i s’hi ofereixen alguns criteris generals. La proposta de formació de professors i psicopedagogs a la Universitat Jaume I es caracteritza per ser experiencial, oberta, pràctica, professional, compromesa, coherent, tutoritzada i amb avaluació per carpetes.
Paraules clau
convivència, formació del professorat i dels psicopedagogs, competència social, competència ciutadanaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2009 Francisco García Bacete
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.