El context escolar com a escenari d’educació superior en la formació de docents. El pràcticum a Quebec com a model per reflexionar davant les noves titulacions de grau

Autors/ores

  • Jordi L. Coiduras Universitat de Lleida
  • Colette Gervais Universidad de Montreal
  • Enrique Correa Universidad de Sheerbroke

Resum

El disseny dels plans d’estudis de les noves titulacions de grau de Magisteri constitueix, pel seu tarannà professionalitzador basat en competències i l’ampliació dels estudis a quatre cursos, una oportunitat per a les facultats d’educació de millorar la qualitat de la formació inicial dels mestres. Gran part de l’increment dels crèdits es destina a l’ampliació dels períodes de pràctiques als centres escolars col·laboradors. Es tracta d’un escenari de canvi profund que haurà de replantejar l’organització i revisar els models. L’experiència del Quebec ens proporciona elements d’anàlisi i de reflexió amb la finalitat d’arribar a orientacions i a conclusions transferibles a l’organització d’aquests plans d’estudis i per integrar el pràcticum en una visió global i interdisciplinària de la titulació.

Paraules clau

competències, formació de mestres, pràcticum

Publicades

2009-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.