La xarxa territorial: una oportunitat per compartir l’educació en comunitat
Resum
En aquest article es descriuen dues experiències de xarxes socials territorials com a proposta metodològica que obre a la participació i al treball conjunt de la comunitat i camina cap a la coresponsabilitat. Si bé cada xarxa territorial té detalls diferencials, també tenen en comú la base sòlida d’una estructura de treball compartit amb i per a les famílies del territori, amb l’objectiu de generar uns criteris educatius comprensius i vàlids per a tots els agents de la comunitat; una innovació que s’implementa en el marc del projecte liderat pel grup GRODE i que es desenvolupa amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona: «Els espais de debat educatiu amb i per a les famílies».S’hi analitzen, partint d’aquestes experiències, les fortaleses i les amenaces d’aquesta estratègia metodològica generadora d’oportunitats d’aprenentatge en la presa de decisions i en l’acció, de participació, d’intercanvi d’opinions i d’experiències i gestió de coneixement com a procés de transformació de contextos que impliquin i considerin la veu de la comunitat educativa des d’una visió sistèmica i de construcció compartida: les xarxes educatives territorials.
Paraules clau
xarxa social, metodologia participativa, coresponsabilitat, comunitat educativaPublicades
2010-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2010 Marta Amela, María José Pérez, Núria Torres
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.