Harmonització de les competències en el sistema pares-fills-professionals en les etapes primerenques del desenvolupament (0-3)
Resum
En evidenciar el paper que juga el nen des del naixement en la seva construcció com a ésser social mitjançant un equipament de partida, es va actualitzar la visió que es tenia del paper de les persones que en tenien cura i de la interrelació entre aquestes persones i la criatura. Actualment s’accepta que els pares es fan com a tals en la rutina diària de la cura orientada al bebè, en què aprenen a captar, a interpretar i a respondre els senyals del seu fill. Aquest procés dóna lloc a una espiral de transaccions que acaba configurant un codi relacional entre els diferents actors. Sobre aquesta base, en els tres primers anys, s’estableixen els models de funcionament familiar i les característiques del vincle afectiu. En aquest període significatiu, igualment que en les altres etapes de la vida, les xarxes socials influeixen i regulen la dinàmica de la comunicació familiar dins d’un context sistèmic on el reconeixement de les competències de la família actua com un model d’aprenentatge, obre al diàleg i augmenta la credibilitat del professional.Paraules clau
comunicació, competències, socialització, vincles, prevencióPublicades
01-02-2010
Com citar
Missio Panella, M. A. (2010). Harmonització de les competències en el sistema pares-fills-professionals en les etapes primerenques del desenvolupament (0-3). EDUCAR, 45, 21–35. https://doi.org/10.5565/rev/educar.92
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2010 Marcelle Aimé Missio Panella

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.