Educació viària i canvi d’actituds: alguns resultats i línies de futur

Autors/ores

  • Laura Arnau Sabatés Universitat Autònoma de Barcelona
  • Josep Montané Capdevila Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Aquest estudi pretén oferir una visió global dels principals programes d’educació i formació viàries, dissenyats i aplicats per la Càtedra de Formació i Educació Viàries i per l’equip de recerca ERES’v (Equip de Recerca en Educació i Seguretat Viàries) a tot Catalunya, en el marc de la formació dels formadors viaris i en la dels preconductors i conductors de diferents etapes evolutives i de diversos tipus de vehicles. S’hi exposen les aportacions de diferents models que ajuden a millorar la mobilitat segura i que preparen el camí per al model de canvi d’actituds. Aquest model és el que inspira el disseny, l’aplicació i l’avaluació de diferents programes d’intervenció, tots amb l’objectiu de reduir el comportament de risc en la conducció, mitjançant una formació basada en el canvi d’actituds. Finalment, es destaquen els resultats obtinguts en l’aplicació d’alguns programes que apunten cap a futures línies de recerca per millorar-ne l’eficàcia en benefici de la reducció d’accidents de trànsit.

Paraules clau

model de canvi d’actituds, programa d’intervenció, mobilitat segura, formació i educació viàries, reducció dels accidents de trànsit

Publicades

2010-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.