Close To, una experiència educativa a nivell europeau per millorar la formació dels conductors novells
Resum
El projecte Close To ha desenvolupat un innovador mètode pedagògic, que té per objectiu disminuir els accidents de trànsit a partir de l’enfocament «aprenentatge entre iguals». S’ha implementat en autoescoles d’onze països de la Comunitat Europea, i s’incorpora la figura del mentor (peer): una víctima o causant d’un accident, que relata la seva vivència als alumnes, per sensibilitzar-los sobre el risc de conduir de manera temerària. El mètode pedagògic desenvolupat per Close To ha estat avaluat positivament, ja que s’ha observat la incidència dels mentors en la reducció dels comportaments de risc en els conductors novells.Close To, co-finançat per la Comissió Europea des de 2007, ha estat coordinat per PAU Education, entitat experta en educació viària i en construcció de comunitats i operador de la European Road Safety Charter (www.paueducation.com).
Paraules clau
mentor, entre iguals/peers, causant/offender, accidents de trànsit, conductes de risc, joves conductorsPublicades
01-02-2010
Com citar
Mora, T. (2010). Close To, una experiència educativa a nivell europeau per millorar la formació dels conductors novells. EDUCAR, 46, 27–41. https://doi.org/10.5565/rev/educar.82
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2010 Tatiana Mora

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.