Avaluació dels plans de formació docent a les universitats
Resum
La situació de la formació del professorat a Espanya resulta molt heterogènia i no acaba d’assentar-se com a condició estratègica per a la millora professional dels docents i l’enriquiment dels processos d’ensenyament-aprenentatge que es desenvolupen en les diverses titulacions.
Tot i això, algunes de les universitats amb més pes i tradició pel que fa a la formació del professorat han mostrat el seu interès per portar a terme una avaluació sistemàtica i comprensiva dels seus programes per analitzar els seus punts forts i febles i engegar els reajustaments que procedeixin. Altres universitats que estan encara en fases inicials i que pretenen consolidar estratègies pròpies de formació, sol·liciten, al seu torn, referents que puguin orientar els passos que han de donar. Amb aquesta doble intenció va assumir el nostre grup de treball, per encàrrec de l’ANECA, el compromís de dissenyar un protocol que permetés dur a bon terme l’«Avaluació dels Plans de Formació del Professorat de les Universitats Espanyoles».
Paraules clau
formació del professorat, avaluació de la qualitat, educació superiorPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2011 Miguel A. Zabalza Beraza
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.