Avaluació dels plans de formació docent a les universitats

Autors/ores

  • Miguel A. Zabalza Beraza Universidad de Santiago de Compostela

Resum

La situació de la formació del professorat a Espanya resulta molt heterogènia i no acaba d’assentar-se com a condició estratègica per a la millora professional dels docents i l’enriquiment dels processos d’ensenyament-aprenentatge que es desenvolupen en les diverses titulacions.

Tot i això, algunes de les universitats amb més pes i tradició pel que fa a la formació del professorat han mostrat el seu interès per portar a terme una avaluació sistemàtica i comprensiva dels seus programes per analitzar els seus punts forts i febles i engegar els reajustaments que procedeixin. Altres universitats que estan encara en fases inicials i que pretenen consolidar estratègies pròpies de formació, sol·liciten, al seu torn, referents que puguin orientar els passos que han de donar. Amb aquesta doble intenció va assumir el nostre grup de treball, per encàrrec de l’ANECA, el compromís de dissenyar un protocol que permetés dur a bon terme l’«Avaluació dels Plans de Formació del Professorat de les Universitats Espanyoles».

Paraules clau

formació del professorat, avaluació de la qualitat, educació superior

Publicades

01-02-2011

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.