Anàlisi de l’aplicació d’alguns projectes nacionals amb l’ús de noves tecnologies: El cas de nou institucions d’educació de base a Mèxic i Colòmbia

Autors/ores

  • Karina Barrantes Universidad París V René Descartes y empresa AXA Francia
  • Georges-Louis Baron Universidad París V René Descartes

Resum

Aquest article presenta una reflexió sobre algunes aplicacions de projectes educatius nacionals en institucions d’educació de base de dos països llatinoamericans: Mèxic i Colòmbia. Els resultats es van obtenir a partir d’una investigació exploratòria i, principalment, a través de la percepció dels actors en el terreny. El marc d’aquest estudi va ser la realització d’un treball de grau per al màster en Ciències de l’Educació de la Universitat París V René Descartes. Els resultats principals reflecteixen certes diferències entre els programes de tots dos països, així com entre les infraestructures i les percepcions dels actors dels tres contextos analitzats: escoles indígenes, rurals i urbanes. Hi trobem, igualment, certes tensions entre els objectius institucionals dels programes, la utilització de les noves tecnologies a les escoles i les percepcions dels actors entrevistats.

Paraules clau

sordesa, educació, tecnologia, cofinançament, Amèrica Llatina, escletxa digital, ordinadors

Publicades

2011-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.