Què motiva els universitaris de primer nivell a dedicar-se a la docència? Resultats preliminars d’Enseñá por Argentina

Autors/ores

  • Alejandro J. Ganimian Harvard Graduate School of Education

Resum

Diversos sistemes educatius han intentat elevar la qualitat dels seus mestres atraient joves amb unes altes habilitats cognitives i professionals a la docència. Aquest estudi analitza la base de dades de reclutament d’Enseñá por Argentina (EpA) —una iniciativa que recluta joves universitaris de primer nivell perquè ensenyin durant dos anys en col·legis de baixos selecció. L’anàlisi indica que:
1. EpA ha captat l’atenció d’un alt nombre de joves, però ha estat menys reeixit aconseguir que aquests s’adhereixin al programa.
2. EpA ha atret joves de carreres i universitats diverses, però no necessàriament competitives.
3. Els aspirants seleccionats van ser més sensibles a la dificultat de la labor docent i al fet que EpA és part d’una xarxa internacional d’organitzacions.

Paraules clau

vies alternatives a la docència, nous docents, motivacions docents

Publicades

2011-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.