L’amistat en adolescents amb sordesa escolaritzats en centres ordinaris, en modalitat comunicativa oral
Resum
Aquest treball analitza les relacions d’amistat que estableixen els adolescents amb sordesa escolaritzats en centres ordinaris de secundària, en modalitat comunicativa oral. L’estudi versa sobre una mostra de vint adolescents sords i vint d’oients, de tots dos sexes, escolaritzats a Barcelona. Utilitza l’entrevista individual per conèixer les experiències i els valors entorn de l’amistat. Els resultats mostren que l’alumnat sord manté majoritàriament unes relacions d’amistat similars a les dels seus companys oients, tot i que, al final de l’adolescència, apareixen, per a alguns participants amb sordesa, relacions d’amistat més fràgils. Finalment, s’ofereix una reflexió sobre implicacions educatives que poden resultar útils per als professionals que treballen amb aquest alumnat.Paraules clau
sordesa, adolescència, amistat, integració, comunicació oralPublicades
01-07-2011
Com citar
Rom Sedó, M., & Silvestre i Benach, N. (2011). L’amistat en adolescents amb sordesa escolaritzats en centres ordinaris, en modalitat comunicativa oral. EDUCAR, 47(2), 341–364. https://doi.org/10.5565/rev/educar.54
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2011 Mireia Rom Sedó, Núria Silvestre i Benach

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.