Tendències actuals de gènere i el lideratge de la direcció en els diferents nivells educatius

Autors/ores

  • María Pilar Cáceres Reche Universidad de Granada
  • Juan Manuel Trujillo Torres Universidad de Granada
  • Francisco Javier Hinojo Lucena Universidad de Granada
  • Inmaculada Aznar Díaz Universidad de Granada
  • Marina García Carmona Universidad de Granada

Resum

Aquest treball mostra una revisió sobre alguns estudis i investigacions nacionals i internacionals més rellevants del lideratge de la dona en la direcció de centres educatius en els diferents nivells. La primera part de l’article està destinada a ensenyaments no universitaris com són l’Educació Infantil i Primària, mentre que la segona atén els resultats extrets d’investigacions fetes en l’àmbit universitari, així com algunes reflexions sobre Secundària. S’ofereix, des d’una perspectiva eminentment quantitativa, el percentatge d’homes i de dones que ocupen càrrecs directius, així com les diverses explicacions que es refereixen a la minoria de dones en llocs de més prestigi social i presa de decisions. Finalment, es reflexiona en línies generals sobre la presència d’un lideratge femení, així com s’incorpora un breu glossari amb els termes més representatius en els estudis de gènere.

Paraules clau

gènere, lideratge, poder, càrrecs directius, estereotips de gènere

Publicades

10-01-2012

Com citar

Cáceres Reche, M. P., Trujillo Torres, J. M., Hinojo Lucena, F. J., Aznar Díaz, I., & García Carmona, M. (2012). Tendències actuals de gènere i el lideratge de la direcció en els diferents nivells educatius. EDUCAR, 48(1), 69–89. https://doi.org/10.5565/rev/educar.36

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.