Tendències actuals de gènere i el lideratge de la direcció en els diferents nivells educatius
Resum
Aquest treball mostra una revisió sobre alguns estudis i investigacions nacionals i internacionals més rellevants del lideratge de la dona en la direcció de centres educatius en els diferents nivells. La primera part de l’article està destinada a ensenyaments no universitaris com són l’Educació Infantil i Primària, mentre que la segona atén els resultats extrets d’investigacions fetes en l’àmbit universitari, així com algunes reflexions sobre Secundària. S’ofereix, des d’una perspectiva eminentment quantitativa, el percentatge d’homes i de dones que ocupen càrrecs directius, així com les diverses explicacions que es refereixen a la minoria de dones en llocs de més prestigi social i presa de decisions. Finalment, es reflexiona en línies generals sobre la presència d’un lideratge femení, així com s’incorpora un breu glossari amb els termes més representatius en els estudis de gènere.Paraules clau
gènere, lideratge, poder, càrrecs directius, estereotips de gènerePublicades
10-01-2012
Com citar
Cáceres Reche, M. P., Trujillo Torres, J. M., Hinojo Lucena, F. J., Aznar Díaz, I., & García Carmona, M. (2012). Tendències actuals de gènere i el lideratge de la direcció en els diferents nivells educatius. EDUCAR, 48(1), 69–89. https://doi.org/10.5565/rev/educar.36
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2012 María Pilar Cáceres Reche, Juan Manuel Trujillo Torres, Francisco Javier Hinojo Lucena, Inmaculada Aznar Díaz, Marina García Carmona

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.