Avaluació de l’autoestima dels estudiants d’ESO. Estudi de cas en un IES

Autors/ores

  • Gemma Carreras Agón Universitat Autònoma de Barcelona
  • Marta Fuentes Agustí Universitat Autònoma de Barcelona
  • Marina Tomàs Folch Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

L’article presenta els resultats de la recerca feta en un institut d’Educació Secundària sobre l’autoestima dels estudiants d’Educació Secundària Obligatòria. Després de definir el concepte d’autoestima i fer un recorregut per les investigacions dutes a terme sobre el tema, s’exposa com les autores han estudiat la relació entre l’autoestima i un seguit de variables personals i també amb el rendiment escolar. L’estudi conclou que l’autoestima influeix en el desenvolupament de l’adolescent tant acadèmic com de personalitat, fins al punt que el grau d’influència és diferent segons el tipus d’autoestima.

Paraules clau

autoestima, autoconcepte, avaluació, inclusió, integració, educació emocional

Publicades

2012-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.