Comprenent l’adquisició de les competències ciutadanes en alumnes dels programes de qualificació professional inicial

Autors/ores

  • Olga Carrillo Mardones

Resum

El treball tracta de l’adquisició de competències ciutadanes en un grup de joves vulnerables que assisteixen als programes de qualificació professional inicial. És interessant per com-prendre, des de la perspectiva dels nois i noies estudiats, quins factors influeixen en l’adquisició d’aquestes competències, entenent que afavoreixen la inserció social i laboral. L’objectiu és valorar les percepcions sobre les competències ciutadanes que posseeixen els alumnes del programa. L’estudi se sustenta en el constructivisme social, perquè es pretén conèixer com els joves que en formen part construeixen les seves pròpies percepcions a partir de la interacció amb el medi en què es desenvolupen. S’ha utilitzat una metodologia mixta amb instruments aplicats a una mostra no probabilística (qüestionari d’autopercepció de competències) als alumnes i entrevistes semiestructurades a aquests i als tutors. Els treballs realitzats van donar com a resultat una autopercepció alta de la competència ciu-tadana per part dels joves i concordaven en algunes situacions amb els plantejaments entregats pels tutors del programa.

Paraules clau

competències, ciutadania, joves, programa de qualificació professional ini-cial, vulnerabilitat

Publicades

2013-07-19

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.