El procés de transició a la vida adulta dels joves amb trastorn de l’espectre autista. Anàlisi de la planificació centrat en la persona
Resum
El desenvolupament de qualsevol persona transcorre per una sèrie de transicions, entre les quals cal assenyalar, per la significació i la complexitat que tenen, la de l’accés a la vida adulta, perquè s’associa amb l’assumpció dels rols que la societat confereix a cadascun dels individus. En el cas dels joves que presenten un trastorn de l’espectre autista (TEA), aquest procés té una importància especial, ateses les característiques de les necessitats que presen-ten. El trànsit a la vida adulta i la participació social d’aquests joves ha de tenir present la detecció i satisfacció de les seves necessitats per part de l’entorn social. A més, cal poten-ciar el concepte de qualitat de vida perquè sigui possible una inclusió social de ple dret. Aquest article planteja l’anàlisi de les característiques principals dels joves amb TEA, des-tacant aquestes necessitats associades al procés de transició i descrivint el model de plani-ficació centrat en la persona (PCP), alhora que té presents les fortaleses i les febleses en el moment d’aplicar-lo als joves amb TEA.Paraules clau
transició a la vida adulta, trastorn de l’espectre autista, planificació centrada en la personaPublicades
2013-06-14
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2013 Pedro Jurado de los Santos, Dolors Bernal Tinoco
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.