El procés de transició a la vida adulta dels joves amb trastorn de l’espectre autista. Anàlisi de la planificació centrat en la persona

Autors/ores

  • Pedro Jurado de los Santos
  • Dolors Bernal Tinoco

Resum

El desenvolupament de qualsevol persona transcorre per una sèrie de transicions, entre les quals cal assenyalar, per la significació i la complexitat que tenen, la de l’accés a la vida adulta, perquè s’associa amb l’assumpció dels rols que la societat confereix a cadascun dels individus. En el cas dels joves que presenten un trastorn de l’espectre autista (TEA), aquest procés té una importància especial, ateses les característiques de les necessitats que presen-ten. El trànsit a la vida adulta i la participació social d’aquests joves ha de tenir present la detecció i satisfacció de les seves necessitats per part de l’entorn social. A més, cal poten-ciar el concepte de qualitat de vida perquè sigui possible una inclusió social de ple dret. Aquest article planteja l’anàlisi de les característiques principals dels joves amb TEA, des-tacant aquestes necessitats associades al procés de transició i descrivint el model de plani-ficació centrat en la persona (PCP), alhora que té presents les fortaleses i les febleses en el moment d’aplicar-lo als joves amb TEA.

Paraules clau

transició a la vida adulta, trastorn de l’espectre autista, planificació centrada en la persona

Publicades

2013-06-14

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.