Estudi de la relació entre el benestar personal i l’adaptació de conducta en el marc de l’escola salugènica

Autors/ores

  • Manuel López-Sánchez
  • Manuel G. Jiménez-Torres
  • Daniel Guerrero Ramos

Resum

S’ha estudiat la relació entre el benestar i l’adaptació en una mostra de 245 estudiants d’ensenyament secundari. Utilitzem l’escala de benestar psicològic (EBP) i l’inventari d’adaptació de conducta (IAC). Els resultats revelen diferències significatives en benestar psicològic en funció del nivell d’adaptació, però no en funció del gènere ni de l’edat. S’ha obtingut una alta correlació entre el benestar psicològic i l’adaptació global, personal, familiar, escolar i social. També s’ha comprovat que el benestar psicològic pot ser explicat a partir de l’adaptació escolar i l’adaptació social. Dins el marc de l’escola salugènica, es conclou la necessitat de millorar l’adaptació dels escolars en els àmbits anteriors, de cara a millorar el benestar personal i avançar en el procés d’inclusió escolar.

Paraules clau

benestar psicològic, adaptació escolar, adaptació social, adaptació personal, adaptació familiar, escola salugènica

Publicades

2013-07-19

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.