Problemes entorn a la didàctica del llenguatge a pre-escolar

Autors/ores

  • Joaquim Dolz

Resum

Els programes i mètodes de l'ensenyament del llenguatge es caracteritzen per la seva dependència enfront del tipus de teoria lingüística, psicològica i el psicolingüística escollida. Actualment, cap de les teories preses com a models pot considerar com a suficient per explicar els múltiples problemes del desenvolupament del llenguatge. L'equip de J. P. Bronckart de la Universitat de Ginebra es proposa la creació d'un model de psicolingüística autònom aplicable a l'ensenyament de la llengua per a la qual es considera indispensable la verificació de les investigacions en situació escolar. El nen arriba al centre de pre-escolar amb un desenvolupament considerable del seu llenguatge, però encara haurà de passar per una etapa de perfeccionament de la seva expressió oral abans que sigui aconsellable abordar un segon sistema de símbols: la llengua escrita. El mètode considerat com més adequat és el mètode de programació concèntrica partint dels centres d'interès de l'alumne. L'autor proposa una sèrie d'estratègies pedagògiques per millorar el domini sobre els mecanismes de funcionament de la llengua: activitats en general d'estructuració inconscient com el joc simbòlic els contes, les cançons, etc. , Examinades des d'una perspectiva que integra els aspectes afectius, cognitius i socials del llenguatge.

Paraules clau

llenguatge, període preescolar, expressió oral

Publicades

1984-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.