Els plans d’autoprotecció com a instrument tècnic i educatiu
Resum
En aquest article parlem de formar en prevenció des de l’aula o el centre escolar, considerant que els coneixements propis de prevenció de riscos laborals i cultura preventiva han de ser presents en el context docent, perquè entenem l’educació com el motor de canvi d’una societat. La metodologia emprada en aquest estudi és de caràcter quantitatiu. Es treballa fent una anàlisi descriptiva (estadístiques de tendència central i variabilitat), proves de contrast d’hipòtesis de tipus no paramètric (taules de contingències amb khi quadrat per a dues mostres) i altres anàlisis multivariants d’interdependència, amb una mostra del professorat (N = 258) d’infantil, primària i secundària obligatòria dels centres escolars d’Andalusia que ha participat en el programa «Aprèn a créixer amb seguretat 2009», de la Conselleria d’Ocupació i Educació. Entre els diferents resultats i/o conclusions extrets d’aquest estudi, el professorat manifesta la necessitat d’integrar la prevenció de riscos laborals en els diversos nivells del sistema pedagògic. En aquest sentit, la creació d’una cultura preventiva en l’educació reglada ha de tenir una rellevància més gran en nivells superiors, tenint com a base l’educació infantil i la primària.
Paraules clau
educar en prevenció de riscos laborals, cultura preventiva en centres educatius, seguretat a les escoles, formació integralPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2014 Antonio Burgos-Garcia
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.