L'educació permanent dels adults mentalment disminuïts
Resum
El concepte d'educació permanent formulat a partir dels anys cinquanta es pot aplicar perfectament a l'adult mentalment disminuït. Aconseguir una major autonomia i facilitar la integració social figuren entre els seus principals objectius. Investigacions recents en psicopedagogia mostren les possibilitats d'educació tardana per al disminuït les actuacions, sense estimulació i entrenament, tendeixen cap a una regressió. La principal condició per aconseguir una major autonomia i eficàcia és reconèixer al disminuït el respecte que mereix com a adult, les seves possibilitats d'elecció i responsabilitat per sobre de les seves limitacions. El moviment cap a la integració social passa per la promoció i defensa de rols socials valoritzats que modifiquin la percepció i les actituds cap a les persones desvaloritzades. El fonamental en el lleure és la diversió però, de manera indirecta, l'animació en temps de lleure contribueix a l'educació permanent. A tall d'exemple, els autors presenten una experiència realitzada al cantó de Ginebra (Suïssa).Paraules clau
educació permanent, adult mentalment disminuït, integració socialPublicades
1985-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1985 Joaquim Dolz, Francisco Romero
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.