Educació i recerca participativa en situació d'emergència

Autors/ores

  • Vicenzo Sarracino Universidad de Nápoles

Resum

Arran del fenomen de "bradisismo", que es dóna a la localitat de Pozzuoli des de 1970, va néixer al maig de 1984 la idea d'un Seminari Internacional per tal de posar en relació els èxits de les investigacions científiques i tècniques amb les experiències participatives de la població, per resoldre, conjuntament, els problemes. L'objectiu ha estat el d'estimular la comunitat a considerar les calamitats naturals com successos que han de ser afrontats i vençuts amb la solidaritat i en la convivència civil, autoeducándose en la resolució dels problemes. L'article destaca l'acord principal d'aquest Seminari, com era el de constituir un Laboratori de ciències de la terra i de l'home. Aquest és un argument concurrent a l'enfocament de noves idees que propugnen des de l'educació permanent.

Paraules clau

educació permanent, experiències participatives, Itàlia

Publicades

1985-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.