Fonaments psicosocials de l'educació d'adults
Resum
Des de la perspectiva d'aquest article s'analitzen les bases psicosocials més rellevants en l'educació d'adults. S'efectua una anàlisi del context en què es desenvolupa en aquests moments l'educació d'adults, un context canviant en el que des d'una societat industrial es passa a una societat postindustrial. En aquest tipus de societat a la qual decididament ens encaminem, apareixen unes condicions de tipus sociològic i cultural que determinen l'horitzó de l'educació d'adults. A més d'aquestes condicions de canvi i transformació de coneixements postindustrials, hi ha altres condicions psicològiques i pedagògiques que desenvolupen i incideixen de forma més particular en les relacions que l'individu estableix amb la seva formació. D'entre aquestes condicions s'analitzen els factors socioemocionals que condicionen la conducta d'aprenentatge dels adults (actituds bàsiques, necessitats fonamentals respecte al aprendre en un grup i expectatives sobre el curs). Tot això comporta el poder afirmar, com a conclusió, que cal enfocar una educació d'adults des d'una perspectiva de l'educació permanent que prepari per a l'anticipació i la innovació, en comptes de fer-ho preponderantment, com fins ara, per a l'adaptació.Paraules clau
educació d'adults, factors socioemocionals, aprenentatgePublicades
01-02-1985
Com citar
Tarín Martínez, L. (1985). Fonaments psicosocials de l’educació d’adults. EDUCAR, 7, 87–104. https://doi.org/10.5565/rev/educar.571
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1985 Lluís Tarín Martínez

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.