Serveis d'informació professional

Autors/ores

  • Rafel Bisquerra i Alzina Universitat de Barcelona

Resum

L'elecció de professió és una de les decisions més importants que una persona ha de prendre. D'aquesta elecció depenen altres aspectes de la vida. L'elecció amb coneixement de causa ha d'estar precedida d'una informació detallada. Per això la informació professional hauria de ser una activitat habitual en els centres educatius. La planificació dels serveis d'informació professional ha de seguir un procés ordenat. En primer lloc cal conèixer unes bases teòriques i metodològiques que fonamentin tot tipus d'activitat. En segon lloc cal fer un estudi del context sociolaboral i del nivell educatiu al qual va dirigit el programa d'activitats d'informació professional. De tot això se'n deriven unes necessitats, tant de part dels alumnes com del centre i dels pares, que configuren uns objectius a aconseguir per satisfer aquestes necessitats. Per a la planificació d'activitats encaminades a aconseguir objectius, cal determinar uns continguts sobre estudis, professions, estructura del sistema educatiu, beques, etc. És convenient conèixer les fonts informatives; aplicar tècniques i conèixer la situació del món laboral i el mercat de treball. Al final d'un programa d'activitats convé avaluar què s'ha fet i la seva incidència com a feedback per a futures experiències.

Paraules clau

serveis d’informació professional, elecció de professió, orientació educativa

Publicades

1985-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.