El departament d'orientació des de la perspectiva de l'organització escolar

Autors/ores

  • Joaquín Gairín Universidad Autónoma de Barcelona

Resum

Analitzar el departament d'orientació des de la perspectiva organitzativa es justifica quan s'observa, cada vegada més, com la tasca d'orientar deixa de ser una funció unipersonal i es converteix en el resultat de l'acció d'un equip. Sorgeix així el departament, com a òrgan cooperatiu de coordinació vertical, l'actuació del qual es veu potenciada amb els equips educatius. La consideració del departament d'orientació com un òrgan staff aclareix algunes de les seves funcions i relacions estructurals, facilitant l'anàlisi posterior de la seva organització interna i dels problemes que plantegen els diferents nivells d'implantació que es poden donar. Particularment important resulta l'estudi dels recursos, especialment dels humans. El percentatge equilibrat entre el nombre d'especialistes i el nombre de professors del centre i la composició del departament seran temes fonamentals.

Paraules clau

organització escolar, equips educatius, orientació educativa

Publicades

01-07-1985

Com citar

Gairín, J. (1985). El departament d’orientació des de la perspectiva de l’organització escolar. EDUCAR, 8, 33–60. https://doi.org/10.5565/rev/educar.489

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.