El departament d'orientació des de la perspectiva de l'organització escolar
Resum
Analitzar el departament d'orientació des de la perspectiva organitzativa es justifica quan s'observa, cada vegada més, com la tasca d'orientar deixa de ser una funció unipersonal i es converteix en el resultat de l'acció d'un equip. Sorgeix així el departament, com a òrgan cooperatiu de coordinació vertical, l'actuació del qual es veu potenciada amb els equips educatius. La consideració del departament d'orientació com un òrgan staff aclareix algunes de les seves funcions i relacions estructurals, facilitant l'anàlisi posterior de la seva organització interna i dels problemes que plantegen els diferents nivells d'implantació que es poden donar. Particularment important resulta l'estudi dels recursos, especialment dels humans. El percentatge equilibrat entre el nombre d'especialistes i el nombre de professors del centre i la composició del departament seran temes fonamentals.
Paraules clau
organització escolar, equips educatius, orientació educativaPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1985 Joaquín Gairín Sallán

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.