La dimensió instructiva de l'orientació: L'orientador com a facilitador dels processos d'aprenentatge

Autors/ores

  • Maria Luisa Rodríguez Moreno Universitat de Barcelona

Resum

Aquest article intenta posar a l'abast dels professionals espanyols les últimes troballes del corrent del consell orientador aplicats a les casuístiques diverses que presenta o pot presentar la intervenció psicopedagògica en alumnes de qualsevol nivell. En aquest cas concret es fa esment sintètic de les aportacions de Jack Martín i el seu equip, que convenen que un model d'orientació o consell instructiu és l'ideal per a la seva aplicació a les aules. Aquest model té tres components (estructural, intencional i funcional) i es desenvolupa sota el marc de referència de 1a. programació per objectius. L'article aplica el model a l'orientació preventiva que caldria organitzar en el cas d'intentar preveure les dificultats de l'aprenentatge (concretament dels aprenentatges lingüístics) perquè el lector pugui comprendre el funcionament i la utilització de tal paradigma. Les obres de J. Martín i de B. A. Hiebert són encara gairebé desconegudes en el nostre context, i poden suposar un pas endavant en àmbits orientadors que tinguin la facilitat de treballar en equip.

Paraules clau

processos d'aprenentatge, instructiva, orientació educativa

Publicades

01-07-1985

Com citar

Rodríguez Moreno, M. L. (1985). La dimensió instructiva de l’orientació: L’orientador com a facilitador dels processos d’aprenentatge. EDUCAR, 8, 15–32. https://doi.org/10.5565/rev/educar.488

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.