La dimensió instructiva de l'orientació: L'orientador com a facilitador dels processos d'aprenentatge
Resum
Aquest article intenta posar a l'abast dels professionals espanyols les últimes troballes del corrent del consell orientador aplicats a les casuístiques diverses que presenta o pot presentar la intervenció psicopedagògica en alumnes de qualsevol nivell. En aquest cas concret es fa esment sintètic de les aportacions de Jack Martín i el seu equip, que convenen que un model d'orientació o consell instructiu és l'ideal per a la seva aplicació a les aules. Aquest model té tres components (estructural, intencional i funcional) i es desenvolupa sota el marc de referència de 1a. programació per objectius. L'article aplica el model a l'orientació preventiva que caldria organitzar en el cas d'intentar preveure les dificultats de l'aprenentatge (concretament dels aprenentatges lingüístics) perquè el lector pugui comprendre el funcionament i la utilització de tal paradigma. Les obres de J. Martín i de B. A. Hiebert són encara gairebé desconegudes en el nostre context, i poden suposar un pas endavant en àmbits orientadors que tinguin la facilitat de treballar en equip.
Paraules clau
processos d'aprenentatge, instructiva, orientació educativaPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1985 Maria Luisa Rodríguez Moreno

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.