El fenomen social de l'educació com a fonament de les diferències generacionals

Autors/ores

  • Amalia Claudio Puerto Universidad de Valencia

Resum

Partint de la concepció de l'individu com a ésser eminentment social, es passa a analitzar d'una banda a) la influència que el medi social exerceix sobre el fenomen educatiu, estant aquesta influència mediatitzada fonamentalment per la personalitat de l'individu, en la constitució participen elements hereditaris o congènits i influxos ambientals, i per un altre, b) la influència que l'educació com a tal exerceix en el medi, podent ella propiciar un canvi social, en el si del qual apareixeria el conflicte generacional les arrels fonamentals del qual són: el xoc ontològic, el psicològic i el social.

Paraules clau

desenvolupament social, pedagogia social, desenvolupament infantil

Publicades

01-02-1986

Com citar

Claudio Puerto, A. (1986). El fenomen social de l’educació com a fonament de les diferències generacionals. EDUCAR, 9, 35–41. https://doi.org/10.5565/rev/educar.471

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.