El paper de la família i l’entorn microcultural en els processos d’integració

Autors/ores

  • Climent Giné Universitat Ramón Llull

Resum

L’article aborda la importància del context familiar en els processos d’integració dels infants. En una primera part es fa una aproximació als conceptes de desenvolupament i d’integració per analitzar la relació entre aquests dos processos dins el marc de les pràctiques educatives. A continuació s’analitza la importància de la família per al desenvolupament dels infants, tenint en compte que les particularitats de les famílies poden condicionar les pràctiques educatives i que és a través del procés de desenvolupament on es configuren les diferències individuals. Finalment, l’autor examina la participació de la família en els processos d’integració dels seus fills i es proposen algunes qüestions que poden ajudar a millorar la feina dels professionals d’educació i així respondre amb més facilitat a les diferències individuals del seu alumnat.

 

Paraules clau

diversitat, procés d’integració i desenvolupament, entorn familiar, pràctiques educatives, intervenció educativa, interacció social

Publicades

01-02-1998

Com citar

Giné, C. (1998). El paper de la família i l’entorn microcultural en els processos d’integració. EDUCAR, 22, 119–137. https://doi.org/10.5565/rev/educar.351

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.