Pedagogia i Neurociència

Autors/ores

  • Enrique Burunat Universidad de La Laguna
  • Cristina Arnay Universidad de La Laguna

Resum

A les línies que segueixen es destaca la transcendència que arribarà en el futur la interconnexió entre Pedagogia i Neurociència. Per això es parteix de la definició de l'actual Pedagogia com a disciplina estrictament mentalista -en el que aquest terme té en front la concepció cerebral -i s'exposa la situació, inversa en Neurociència, de la concepció mental de l'ésser humà davant la concepció cerebral. Com a conclusió s'apunta la necessitat inexcusable que la investigació que es realitzi en les seccions de Pedagogia estigui orientada, almenys en part, a l'esclariment de la relació entre educació i sistema nerviós. Tard o d'hora, o la pedagogia o l'educació deixaran de ser patrimoni del mentalisme. Ambdues estaran dissenyades llavors, no en funció de processos i fenòmens mentals, sinó des del reconeixement que són només -i qui només tan absoluta!-. Les propietats funcionals del sistema nerviós les que possibiliten i delimiten l'educació.

Paraules clau

educació i biologia, pedagogia de l’evolució, neurociència

Publicades

01-07-1987

Com citar

Burunat, E., & Arnay, C. (1987). Pedagogia i Neurociència. EDUCAR, 12, 87–94. https://doi.org/10.5565/rev/educar.435

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.