Explorant les possibilitats transformatives de la pràctica educativa: el coneixement antropològic aplicat a la formació de Mestres

Autors/ores

  • Pepi Soto Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

Durant dos cursos escolars s’ha dut a terme un procés de formació de mestres per a la millora de les relacions interculturals a l’escola, mitjançant seminaris, a tres centres d’Educació Infantil i Primària públics de Catalunya. L’enfocament socioantropològic i la consideració de la dimensió de subjectes culturals de cada membre del seminari són les novetats d’aquesta proposta, que ha possibilitat la transformació de les relacions socioculturals i de la pràctica educativa amb col·lectius de minories culturals en risc de marginació.

 

Paraules clau

transmissió cultural, diversitat, semblances, diferències i desigualtat, cultura, intervenció educativa transformativa, relacions socioculturals, equivalència, conflicte, contradiccions, incoherència, , discrepància, vulnerabilitat

Publicades

01-02-1999

Com citar

Soto, P. (1999). Explorant les possibilitats transformatives de la pràctica educativa: el coneixement antropològic aplicat a la formació de Mestres. EDUCAR, 24, 131–155. https://doi.org/10.5565/rev/educar.341

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.