Reflexions globals sobre la formació i el desenvolupament professional del professorat a l’Estat espanyol i Llatinoamèrica

Autors/ores

  • Francisco Imbernón Universitat de Barcelona

Resum

Els contextos espanyol i llatinoamericà comparteixen molts aspectes comuns en el camp educatiu, sobre tot en referència a l'Estat Espanyol i posteriorment a les darreres reformes educatives, també és convenient destacar que són molts els aspectes contextuals, socials i educatius que els separen. L'article se refereix, específicament, a les polítiques de formació i desenvolupament professional del professorat de l'anomenat «Estat de les autonomies» que configura l'Estat espanyol i alguns països llatinoamericans. Més que realitzar una anàlisi minuciosa dels països, o un retrat detallat de la situació, es fa una reflexió més global, més del coneixement de la realitat, y a partir de la comparació i la reflexió arribar a presentar tendències i orientacions sobre la formació del professorat als països que contenen entre les seves llengües alguna de llatina.

Paraules clau

context social, formació continuada, desenvolupament professional, política educativa

Publicades

01-07-2002

Descàrregues