Els fluxos d’alumnat a l’ensenyament secundari. Inèrcies i canvis malgrat les reformes educatives
Resum
El present article és una anàlisi dels fluxos educatius o la circulació de l'alumnat per l'ensenyament secundari des d'una perspectiva històrica. És a dir, s'han calculat aquests fluxos per a l'última etapa de la Llei general d'educació i per als primers anys d'aplicació de la LOGSE, a partir de les dades del Departament d'Ensenyament. Amb la comparació dels diagrames de fluxos que resulten de l'anàlisi estadística, es poden veure algunes discontinuïtats però també algunes tendències de fons que presenten una forta inèrcia, com ara la distribució entre ensenyament acadèmic i professional, la selecció interna del batxillerat o l'accés a la universitat. Per últim, es reflexiona sobre les possibilitats de l'última reforma plantejada, la LOCE, de modificar aquests fluxos.
Paraules clau
ensenyament secundari, reformes educatives, batxillerat, formació professionalPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2013 Rafael Merino
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.