Anàlisi teòrica de la tolerància com una percepció construïda en el saló de classe
Resum
En aquest estudi es va realitzar l'anàlisi teòrica de la percepció del professor de la carrera d'Odontologia de la Facultat d'Estudis Superiors d'Iztacala de la UNAM envers la tolerància que aquest mostra a l'aula per entendre i millorar els processos d'ensenyament-aprenentatge. En fer la transcripció, teorització i interpretació del discurs del professor sobre la tolerància des de l'entrevista, trobem en primer lloc la necessitat de correcció com a forma d'orientació, fragmentant així els diferents camps de pensament de l'alumne; intenció de control del discurs a l'aula, quan el fet de parlar entre alumnes no necessàriament ha de ser negatiu sinó una fórmula de retroalimentació mútua; de control de la participació, en oposició a una contribució activa de l'alumne a la construcció guiada del coneixement i de control del discurs, on predomina el discurs tècnic sense establir enllaços amb els fets quotidians. Per tant, per millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge és important posar l'èmfasi en l'aprenentatge cooperatiu i significatiu en oposició a la metodologia tradicional, on l'alumne tingui el paper de ser transmissor del coneixement dels uns als altres i el professor no sigui l'única font d'informació.
Paraules clau
tolerància, aprenentatge cooperatiu, percepció i teoritzacióPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2003 Edgardo Ruiz Carrillo, Roberto Arzate Robledo
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.