L'aprenentatge en la comunitat: el lideratge de grups petits per al Canvi Educatiu

Autors/ores

  • Mary Louise Holly Kent State University

Resum

El text s'articula en tres idees: les comunitats d'aprenentatge com a agents de canvi, la investigació en l'acció i la transformació mitjançant la conversa. Totes es troben estretament relacionades i permeten explicar-nos els canvis individuals i col·lectius. Les comunitats d'aprenentatge constitueixen una important força de transformació; se les considera un enclavament per a l'aprenentatge actiu i incubadores de la innovació. A mesura que creixen mitjançant la conversa, desenvolupen un llenguatge i un coneixement col·lectius. D'altra banda, la investigació en l'acció té lloc en comunitats d'aprenentatge. Se les considera una oportunitat de verificar les pròpies creences en la pràctica, així com noves formes de portar la pràctica educativa a la realitat. El text descriu tres grans comunitats d'aprenentatge i mostra de quina manera l'staff universitari té un paper important en el desenvolupament del canvi, mitjançant la recerca en l'acció.

Paraules clau

comunitats d’aprenentatge, agents de canvi, transformació en la conversa, canvi individual i en grup, transformació cultural, recerca en l’acció i universitats

Publicades

2004-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.