L'estimulació primerenca : definició i algunes experiències actuals

Autors/ores

  • C. Guinea Centre per a l'educació del deficient sensorial (C.P.E.D.S.) de l'Obra Social de la Caixa
  • M. Lleonhart Centre per a l'educació del deficient sensorial (C.P.E.D.S.) de l'Obra Social de la Caixa
  • N. Silvestre Centre per a l'educació del deficient sensorial (C.P.E.D.S.) de l'Obra Social de la Caixa
  • I. Martínez Centre per a l'educació del deficient sensorial (C.P.E.D.S.) de l'Obra Social de la Caixa
  • L. Zaurín Centre per a l'educació del deficient sensorial (C.P.E.D.S.) de l'Obra Social de la Caixa
  • C. Giné Centre per a l'educació del deficient sensorial (C.P.E.D.S.) de l'Obra Social de la Caixa

Resum

L'estimulació precoç ens remet generalment a alteracions en el desenvolupament del nen, dins d'un organisme i un ambient concrets, i subjecte a unes exigències socials també concretes. Té una importància fonamental l'adquisició d'aprenentatges que facilitin el desenvolupament i, sobretot (últimament hem pogut constatar), l'aspecte preventiu de l'estimulació precoç, tant en deficients mentals com sensorials, considerant els objectius i tenint en compte el desenvolupament psíquic i la maduració biològica, per dur a terme un programa d'estimulació precoç que comprengui treball psicopedagògic en les diferents àrees personal, social, motricitat gruixuda i fina i llenguatge. Això s'ha de complementar amb la disponibilitat de serveis i la col·laboració dels pares d'aquests nens.

Paraules clau

estimulació primerenca, alteracions en el desenvolupament, educació especial

Publicades

01-07-1983

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.