Els centres TIC i les seves repercussions didàctiques a primària i secundària a Andalusia

Autors/ores

  • José Ignacio Aguaded Gómez Universidad de Huelva
  • Ramón Tirado Morueta Universidad de Huelva

Resum

Aquest article analitza els canvis curriculars i organitzatius que ha suposat la integració, de manera massiva i universal, dels ordinadors en els centres educatius. Els centres TIC, impulsats per la Junta d'Andalusia, han suposat una notable inversió a la comunitat autònoma i avui dia és una referència d’innovació educativa institucional a gran escala, amb una xarxa educativa de més de 200.000 ordinadors en xarxa funcionant. Aquest treball, fruit d’un estudi aprovat i finançat pel Pla Nacional d’I+D 2004/2007 del Ministeri d'Educació d’Espanya, aporta algunes dades rellevants sobre les repercussions en els processos d’ensenyamentaprenentatge d’aquests centres, on els ordinadors són presents en tots els pupitres dels alumnes i s’utilitzen habitualment en pràcticament la totalitat de les classes.
Aquest estudi sobre una mostra de 16 centres d’educació primària i secundària de tot Andalusia, realitzat mitjançant una combinació de recursos d’indagació, quantitatius i qualitatius, reflecteix algunes de les repercussions més immediates que la presència de les TIC està tenint sobre els mètodes i les activitats docents. Al mateix temps, s’investiga sobre els aspectes que en condicionen l’aprofitament, a nivell d’aula i de centre, així com relatives a mesures de suport per part de l’Administració educativa, impulsora d’aquests projectes.

 

Paraules clau

centres TIC, ordinadors, procés d'ensenyament-aprenentatge, canvi curricular, innovació educativa, formació del professorat, telemàtica, recursos organitzatius

Publicades

2008-02-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.