Els centres TIC i les seves repercussions didàctiques a primària i secundària a Andalusia
Resum
Aquest article analitza els canvis curriculars i organitzatius que ha suposat la integració, de manera massiva i universal, dels ordinadors en els centres educatius. Els centres TIC, impulsats per la Junta d'Andalusia, han suposat una notable inversió a la comunitat autònoma i avui dia és una referència d’innovació educativa institucional a gran escala, amb una xarxa educativa de més de 200.000 ordinadors en xarxa funcionant. Aquest treball, fruit d’un estudi aprovat i finançat pel Pla Nacional d’I+D 2004/2007 del Ministeri d'Educació d’Espanya, aporta algunes dades rellevants sobre les repercussions en els processos d’ensenyamentaprenentatge d’aquests centres, on els ordinadors són presents en tots els pupitres dels alumnes i s’utilitzen habitualment en pràcticament la totalitat de les classes.
Aquest estudi sobre una mostra de 16 centres d’educació primària i secundària de tot Andalusia, realitzat mitjançant una combinació de recursos d’indagació, quantitatius i qualitatius, reflecteix algunes de les repercussions més immediates que la presència de les TIC està tenint sobre els mètodes i les activitats docents. Al mateix temps, s’investiga sobre els aspectes que en condicionen l’aprofitament, a nivell d’aula i de centre, així com relatives a mesures de suport per part de l’Administració educativa, impulsora d’aquests projectes.
Paraules clau
centres TIC, ordinadors, procés d'ensenyament-aprenentatge, canvi curricular, innovació educativa, formació del professorat, telemàtica, recursos organitzatiusPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2008 José Ignacio Aguaded Gómez, Ramón Tirado Morueta
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.