La pràctica del portafoli com a eina per al reconeixement de competències adquirides en el voluntariat del Comerç Just

Autors/ores

  • Manuel J. Quero Gallego Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

La pràctica del portafoli té una àmplia experiència d’anys i d’extensió en l’educació i la formació d’adults. Més concretament, ha estat aplicat com una eina per al reconeixement de les competències dels adults adquirides mitjançant aprenentatges no formals. En aquestes situacions, el portafoli ha demostrat que era eficaç en la síntesi de les destreses desenvolupades a la vida professional i social, perquè ha permès fer-ne una presentació aclaridora, fruit d’una reflexió personal, orientada per un formador i que ja és, per si mateixa, una experiència educativa. L’article proposa distingir dos models de portafoli, segons la finalitat que tenen, i presenta l’experiència en una botiga de Comerç Just de Vilanova i la Geltrú (Barcelona) que ha optat per elaborar el portafoli formatiu o de procés.

Paraules clau

portafoli, competència, reconeixement de l’experiència, aprenentatge no formal, comerç just

Publicades

2008-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.