Ciutadania i aprenentatge dialògic en els programes universitaris per a més grans: reflexions i experiències des de la pedagogia crítica

Autors/ores

  • María Tejedor Mardomingo Universidad de Valladolid
  • Henar Rodríguez Navarro Universidad de Valladolid

Resum

L’article que presentem a continuació és una reflexió i una proposta per treballar el concepte de ciutadania amb grups d’educació de persones adultes. Els programes universitaris per a adults grans se centren a construir condicions i estils de participació que ens permetin a les persones adultes no solament ser gestores dels nostres processos educatius, culturals i socials, sinó també, a més a més, respondre al gran desafiament de l’educació a nivell global: aprendre a conviure junts.
A la primera part d’aquest article, hi analitzem algunes coordenades teòriques sobre l’aprenentatge dialogat, la ciutadania i la millora de la convivència en els programes universitaris per a persones adultes grans. A la segona part, hi oferim un exemple de com es podria dur a la pràctica els principis pels quals s’advoca. Primerament, indicarem les dades situacionals que ubiquen els destinataris i la institució on es pretén aplicar aquest mètode i, després, passarem a presentar el model de disseny i el seu desenvolupament, com una possibilitat més entre totes les que es podrien treballar.
S’hi proposa, en definitiva, un canvi en la manera de jutjar les situacions des del punt de vista de la justícia i un compromís per comportar-se moralment en aquests casos.

Paraules clau

ciutadania, immigració, educació de persones adultes

Publicades

01-07-2008

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.