D’on són els fills dels immigrants? La construcció de la identitat i l’escola

Autors/ores

  • Amelia Barquín Mondragon Unibertsitatea

Resum

La construcció de la identitat és un procés complex per als fills dels immigrants, que sovint no acaben de considerar-se ni de ser enterament considerats ciutadans de la societat en la qual viuen. En aquest article, ens proposem portar-hi a terme una reflexió entorn de la identitat d’aquests nens i joves i a la funció de l’escola i el professorat en la seva formació. Defensem la construcció d’una identitat plural, arrelada al mateix temps en la societat local. Aquesta és, per a nosaltres, l’opció més enriquidora, tant per a aquests ciutadans com per a la pròpia societat. En aquest procés, és imprescindible que hi hagi una intervenció conscient i adequada per part dels docents.

Paraules clau

alumnat immigrant, identitat, cultura, integració, educació intercultural

Publicades

01-07-2009

Com citar

Barquín, A. (2009). D’on són els fills dels immigrants? La construcció de la identitat i l’escola. EDUCAR, 44, 81–96. https://doi.org/10.5565/rev/educar.109

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.