Formació inicial dels professors d’ensenyament mitjà. Una mirada des de les universitats «pedagògiques» xilenes
Resum
El present estudi, realitzat al 2006-2007, analitza la relació que s’estableix entre les universitats pedagògiques xilenes i els centres de pràctica professional de l’ensenyament mitjà. L’estudi de camp realitzat inclou 54 enquestes a professors universitaris de tres universitats, entrevistes amb els seus directius i la participació de 15 estudiants en «focus group».Els resultats avalen i expliquen la consideració de quatre competències docents (tècnica, metodològica, social i personal) i la persistència entre el professorat i l’alumnat de la idea de que la formació disciplinar és més important que la pedagògica. Així mateix, mostren l’escassa i poc funcional relació entre universitats i centres de pràctica professional i la presentació a la universitat de temes i continguts allunyats de la realitat laboral. Paral·lelament, es ratifica la necessitat d’una formació en, sobre i en relació amb l’acció, la conveniència de relacionar coneixement disciplinar i pedagògic, la importància d’un treball col·lectiu i la consideració de l’estudiant com a persona.
Paraules clau
formació docent inicial, desenvolupament professional, pràctiques professionals, estereotips docents, funcions docentsPublicades
2009-07-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2009 Galvarino Jofré Araya, Joaquín Gairín Sallán
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.