Diferències entre estima: de l’alumne vers si mateix, percebuda des dels altres i dirigida cap als altres
Resum
Les percepcions i les imatges que té l’alumne de si mateix incrementen el sentit de la identitat i repercuteixen en l’autoestima, són influïdes per la popularitat entre els companys, els assoliments i els fracassos en la vida acadèmica, esportiva i social. Durant el període comprès entre els deu i els dotze anys, s’intensifica el procés d’individualització, així com el d’identificació amb les persones significatives (pares, professors, companys i amics), per l’ajuda que puguin aportar.En el present estudi, a partir de la selecció jerarquitzada i quantificada d’actituds i valors personals i interpersonals realitzada pels escolars del cicle superior d’educació primària, s’hi analitzen les diferències significatives de les relacions existents entre l’estima de l’alumne vers si mateix i la percepció que es té de l’estima que es rep des dels altres, així com l’estima que aquests alumnes dirigeixen cap als altres. Els resultats obtinguts posen en evidència la necessitat d’ajuda i orientació tutoritzada dels alumnes.
Paraules clau
formació del professorat, tutoria, autoestima, comunicació assertiva, educació primàriaPublicades
2009-07-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2009 Josefina Santibáñez Velilla
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.