Formació i desenvolupament professional del formador de formadors. Un professional que lidera i forma docents en processos d’innovació educativa

Autors/ores

  • M. Teresa Colén Universitat de Barcelona

Resum

L’article resumeix una investigació sobre el perfil competencial que han de tenir els formadors i les formadores de docents en servei per liderar processos de canvi en el desenvolupament professional docent, tot i orientant la formació i la tasca educativa no a la transmissió i la reproducció de continguts, sinó al desenvolupament d’una pedagogia basada en la reflexió de la pràctica, crítica i cooperativa. La recerca té com a objectiu definir les competències necessàries per dur a terme les funcions pròpies d’aquest tipus de formador, així com els sabers que calen per desenvolupar-les, amb la finalitat de millorar llur formació. Aquest estudi es realitza a partir de la confrontació i l’anàlisi de les veus dels implicats en tot el procés de formació.

Paraules clau

formació de formadors, perfil competencial del formador, pràctica reflexiva, formadors reflexius, formació permanent del professorat, models de formació

Publicades

2011-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.