Formació del professorat universitari per al disseny, el desenvolupament i l’avaluació de competències
Resum
L’elaboració dels plans d’estudi per als títols universitaris oficials nous suposa un gran repte, perquè demana dotar de sentit l’ensenyament a partir de les competències que han d’adquirir els estudiants i incidir, de manera especial, en l’avaluació d’aquestes i en la seva concreció en resultats d’aprenentatge. Així mateix, tingui’s en compte que, des de la selecció i la definició de les competències fins a la concreció en resultats d’aprenentatge, existeix tot un procés llarg i reflexiu —concreció de capacitats, indicadors de realització, activitats d’aprenentatge, criteris i instruments d’avaluació—, el desenvolupament del qual abordem en aquest treball, amb la intenció de facilitar al professorat el disseny i la posada en pràctica d’aquest model educatiu nou, mitjançant una formació combinada (b-learning) i prenent com a referència alguna de les matèries i/o de les assignaturesimpartides.
Paraules clau
competències, indicadors de realització, resultats d’aprenentatge, instruments d’avaluacióPublicades
01-07-2011
Com citar
Rodríguez Martínez, D., Roca Piera, J., de Amo Sánchez-Fortún, J. M., Alias Sáez, A., & Márquez Membrive, J. (2011). Formació del professorat universitari per al disseny, el desenvolupament i l’avaluació de competències. EDUCAR, 47(2), 381–401. https://doi.org/10.5565/rev/educar.56
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2011 Dolores Rodríguez Martínez, Javier Roca Piera, José Manuel de Amo Sánchez-Fortún, Antonio Alias Sáez, Josefa Márquez Membrive

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.