L’escola llatinoamericana a la recerca de líders pedagògics
Resum
Els sistemes educatius llatinoamericans van patir importants transformacions en les dues últimes dècades. Al llarg dels anys noranta, pràcticament tots els països van introduir importants reformes que van contribuir a dibuixar l’actual escenari educatiu. No obstant això, les escoles han canviat poc i els progressos no han estat sempre visibles. Amb el suport de la literatura i de l’experiència internacional, aquest article defensa la tesi que el lideratge pedagògic és crucial per al canvi pedagògic i per millorar els processos d’aprenentatge i d’ensenyament a tot nivell. Així mateix, alera sobre la poca atenció que el tema ha merescut històricament a l’Amèrica Llatina. Necessitem avui, més que mai, investigacions que identifiquin el perfil i les pràctiques de lideratge dels directors reeixits per assegurar els canvis que reclama l’escola llatinoamericana.Paraules clau
lideratge pedagògic, institucions llatinoamericanes, direcció escolarPublicades
01-07-2011
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2011 Denise Vaillant
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.